Příklad inspirativní praxe: Indivinďulák - přebírání odpovědnosti za své učení

Příklad inspirativní praxe: Indivinďulák - přebírání odpovědnosti za své učení

8. 4. 2020 - Škola teď nemusí být jen hromada domácích úkolů. V Heuréce mají INDIVINĎULÁKA – postavičku, která pomáhá při plánování učení až na 14 dní. Klíčem je spolupráce rodič – dítě – učitel, kdy ve vzájemné spolupráci dochází k stanovování velmi individualizovaných cílů a obsahu učení.

„V podstatě si to můžete představit tak, že každé dítě má v současné době své IVP v podobě Indivinďuláka a ke každému se přistupuje individuálně,“ říká Jan Kala, zřizovatel sítě základních škol Heuréka a ředitel Centre for Modern Education.

Zároveň jsme se snažili o to, aby děti měly k dispozici podnětné prostředí i doma, a to nejenom v podobě online aktivit (doba strávená před obrazovkou rapidně a nezdravě vzrostla), ale i v podobě offline vzdělávacích aktivit. Z tohoto důvodu jsme dětem rozeslali nejen doporučení na online aktivity, ale například i vzdělávací balíčky (video viz příloha), které je mají inspirovat například ke hraní vzdělávacích her (Ypsilonie, matematický blokus, matematické piškvorky atd.) nebo k tvořivé činnosti, například psaní povídky. Vedle toho běží i volitelné online semináře.“

Klíčem tohoto „projektu“ je spolupráce rodič – dítě – učitel. V tomto trojúhelníku je plánována výuka pro každé dítě vždy na 14 dní, a to právě formou INDIVINĎULÁKA. Tento individuální přístup je velmi náročný na organizaci a čas učitelů, nemusí být tedy použitelný pro běžnou školu. Ale jistě může být určitou inspirací. Modelový individuální plán pro žáka najdete v příloze.

K formativnímu hodnocení bylo natočeno video, které můžete zhlédnout ZDE .